Rakan Taulan...

Rahmat Allah.

Dari Jabir r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda : “Bukan amal seseorang yang memasukkannya ke syurga atau melepaskannya dari neraka, termasuk juga aku, tetapi ialah semata-mata rahmat Allah S.W.T belaka”. (Muslim)

Rabu, 21 Julai 2010

Panas!! Panas!! Panas!!... ampun.. ampun.. ustaz bagi saya air longkang ker?

Saya, Ustaz Amli dan Ustaz Hairul masing masing sedang leka membaca quran di Markas Pas Kawasan Segamat, sebenarnya sedang menunggu pesakit untuk rawatan kedua yang terkena sihir daripada bomoh asli. Pada rawatan pertama jin yang berada dalam tubuh pesakit amat agresif, semasa rawatan suaminya teruk dimaki hamun oleh jin berkenaan.

jam 8.10pm mereka sekeluarga sampai dan membawa bahan yang diperlukan. Pada masa tu saya hanya nak buat kan air penawar dan pembatalan sihir ( mengikut teknik Sh Wahid Abdul Salam Bali ) tetapi lain pula jadinyer.. kerana mata saya suka pula melihat pesakit semasa bacaan dibuat.. tak semena mena pesakit kerasukan.. kedudukan pesakit masa tu lebih kurang 4 depa dari saya.. apabila melihat muka dan nafas dah berubah saya terus bacakan Surah Soffat dan Lauanzalna... badan pesakit bergegar.. sesi dialog berlaku, bayk dakwah dan amaran bunuh.. Dipercayai mangsa dihuni 4 ekor jin sihir..

 Tiba tiba pesakit bertindak ganas terus menerpa saya dan membaling sebotol mineral kecil tetapi tidak mengena dan dia terkaku sedepa dari saya.. nampak badan dia bergegar..

 Amaran dari Ustaz Amli kepada jin berkenaan.. sehingga 15minit jin itu masih berdegil.. kemudian Ustaz Amli membaca ayat ayat azab.. sehingga jin berkenaan berkata.. panas! panas! panas! aku dah tak tahan lagi aku nak keluar sekarang!.... " Berapa ramai dalam tubuh org ni?".. 4!... 4!... "bagaimana kau sekarang masih nak berdegil?"... Aku nak keluar!... Aku nak keluar!... Saya terus menyampuk masa tu..."Berjanjilah dengan nama Allah kau tidak akan menganggu manusia lagi... Jika kau menganggu kau akan mati disembelih.." Ya! aku berjanji ( Proses Ikrar )...

"kau nak keluar ikut maner?"... Mulut! Mulut!.... kemudian saya  terus azan, pesakit muntah dengan banyak .. sehingga pesakit menjadi lemah.

Rawatan tamat lebih kurang pukul 1030pm. macam macam pesakit tu menuduh saya, ada yang dia tanya.."Ustaz ada pijak perut saya ke? Ada cekik saya ke?.. tadi saya terasa dipukul guna kayu bloti.. ustaz guna kayu tu ke?... sehingga air yang kita bagi pun dia kata air longkang...
 
Alhamdulillah.. dengan izin Allah, pesakit tidak menanggung derita lagi.. dan amalan pesakit dan keluarganya diberikan.. Mudah mudahan Allah memberi perlindungan kepada mereka sekeluarga..
Sekian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan