Rakan Taulan...

Rahmat Allah.

Dari Jabir r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda : “Bukan amal seseorang yang memasukkannya ke syurga atau melepaskannya dari neraka, termasuk juga aku, tetapi ialah semata-mata rahmat Allah S.W.T belaka”. (Muslim)

Khamis, 13 Oktober 2011

Di Pusat Rawatan :..."disini boleh tak buat rawatan kanser payu dara..?"... Insyallah

"..Ya Allahu Ya Robbi.."





Bismillahir rahmaan nir rahiimm... seorang isteri dalam keadaan muka pucat datang bersama suaminya untuk bertanyakan rawatan,.."maaf yer disini boleh tak buat rawatan kanser payu dara?".. namun saya raikan kedatangan mereka dengan memberikan jawaban.. insyallah..

Terlintas pula dalam fikiran, mereka yang diberi ujian penyakit, bersungguh sungguh untuk ikhtiarkan kesembuhan. Bagi mereka yang ada roh agama ok lagi tetapi jika sebaliknya hukum hakam ni habis dilanggarnya kerana asalkan ada kesembuhan.

"Bagaimana rawatan dengan hospital? (saya)... "saya sudah pergi dan masih menjalankan pemeriksaan, namu hati saya ingin mencuba rawatan alternatif.. jadi saya pilih rawatan Islam"( pesakit ).... "dah berapa lama akak sedar penyakit ini?"... "baru jer..dan akan menjalankan pembedahan.."( pesakit )... "Insyallah kak, maka sama sama lah kita bertawakal pada Allah kerana semua ini adalah urusanNya.. saya hanya bacakan quran dan mendoakan kesembuhan kakak.. namun saya harap akak perlu banyak bersabar yer..." (saya) ..

Sessi RUQYAH
Semasa proses ruqyah terhadap pesakit ini telah mengalami kesurupan, tangan dan kaki mengigil, tetapi tangan di sebelah kanan lansung tidak dapat dikawal sehingga memukul kepalanya sendiri.. setelah memaksa dan bertanyakan jin itu datang dari mane, ternyata yang berada dalam badannya adalah jin sihir. tanpa berlengah lagi saya menyuruh jin itu mengambil barang sihir dan memuntahkan segala racun atau bisa yang ada dalam badannya... rawatan ini mengambil masa 2 jam kerana mangsa tidak sedarkan diri, sambil tu tangan di kirinya mengambil barang sihir pada dadanya.. sempat saya melihat wajah suaminya ketika itu kelihatan sedih dan asyik menggelengkan kepalanya..

Pembantu Perawat
Di pusat rawatan kami, terdapat pembantu perawat yang bertanggungjawab membantu dalam rawatan, membantu pesakit, menyediakan tempat yang selesa kepada pengunjung, menyediakan kelengkapan semasa dalam rawatan, dan ada yang boleh beri khidmat nasihat.. Paling yang saya suka peranan mereka ini adalah untuk menyabarkan pesakit dan keluarga pesakit. Bagi saya sememangnya penting mempunyai pembantu perawat.

Setelah 2 jam merawat, pesakit telah sedarkan diri dan keadaan seperti tidak bermaya dan keletihan. Proses rawatan ini akan diulang semula pada hari lain..

Saya nak kongsikan pengalaman lain pula apabila saya merawat penyakit barah otak, luekimia, kekurangan darah merah, tekanan darah rendah, pasti ada kesurupan.. apakah penyakit fizikal semuanya adalah disebabkan gangguan jin?... tentu tidak kerana ada juga saya pernah merawat ketumbuhan yang berada dalam rahim tiada kesurupan setelah scanning dijalankan..

Insyallah.. semua ini adalah urusan Allah kita hanya mendoakan sahaja..biiznillah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan