Rakan Taulan...

Rahmat Allah.

Dari Jabir r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda : “Bukan amal seseorang yang memasukkannya ke syurga atau melepaskannya dari neraka, termasuk juga aku, tetapi ialah semata-mata rahmat Allah S.W.T belaka”. (Muslim)

Khamis, 13 Oktober 2011

Rawatan di Kajang : Pesakit yang menghidap Penyakit barah mulut setelah 7 tahun..

"ya Allah permudahkankah urusan ku.."

Alhamdulillah, kami bersukur serta sujud syukur setiap kali pesakit kami mendapat kesembuhan dari Allah.. dan kesempatan ini saya nak kongsikan pengalaman iaitu seorang suami menghidap penyakit pelik selama 7 tahun. Keadaan mukanya seperti menjadi dua, iaitu ianya membesar pada sebelah kiri dan hidung dan mulut menjadi lebar, disamping itu juga ianya mengeluarkan bau busuk, jika sesiapa menghampirinya pasti akan berbau sesuatu.

Saya dan Ustaz Amli sampai kerumah pesakit ini pada selepas Asar, kami dijamu hidangan petang dan dalam pada itu pesakit menceritakan pengalaman dan ikhtiar yang telah diusahakan selama ini,  secara kesimpulannya tiada apa sebarang kesembuhan.

Hampir jam 6.00pm saya mulakan rawatan. Dengan berbekalkan ilmu dan pengalaman saya terus memanggil isterinya duduk disebelahnya. "Puan izinkan saya merawat puan?, dan sabar yer puan, keatas apa yang berlaku semasa rawatan ini."..."tapi kenapa saya dipanggil, dan kenapa nak rawat akak pulak?,.. saya tak sakit.."(isterinya). .."baiklah puan hanya duduk diam saja yer dan dengar bacaan saya, puan boleh tutup mata sekarang.."(saya)...

Rawatan
Seperti biasa rawatan dengan menggunakan ayatul Ruqyah asas dan semasa tiba ayat ayat sihir badan dan tangannya mengeletar, tetapi saya masih bacakan ruqyah... sehingga terjadinya dialog dengan jin yang berada dalam badan puan itu tadi..."siapa kamu" dari mana kamu datang?"(saya)...."aku disuruh,"(jin)... "apa yang kamu dah buat pada suaminya?"... "aku telah letakan pasir, paku, batu dan barang2 kotor pada muka suaminya."(jin)... "wahai jin dengan izin Allah ambil semula barang sihir itu..".. maka jin itu mengambil menggunakan tangan kanan puan itu tadi.

Rawatan tamat setelah menjelang maghrib, tetapi wajah suaminya masih lagi seperti tiada apa yang berlaku, kami hanya beritahunya supaya bersabar setiap musibah yang dihadapi...

3 hari berlalu.
Kami mendapat sms dari keluarga berkenaan menyatakan luahan jutaan terima kasih dan bersyukur tak terhingga kerana perubahan wajah suaminya seperti sediakala.

Biiznillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan