Rakan Taulan...

Rahmat Allah.

Dari Jabir r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda : “Bukan amal seseorang yang memasukkannya ke syurga atau melepaskannya dari neraka, termasuk juga aku, tetapi ialah semata-mata rahmat Allah S.W.T belaka”. (Muslim)

Khamis, 23 September 2010

Pesta Ayam.... biasalah bulan syawal sering dikatakan bulan kaya dengan makanan..


Alhamdulillah... bagi saya bulan Syawal ini adalah bulan yang dilapangkan rezeki, tempahan demi tempahan diterima setiap hari, tiba hujung minggu jadi kelam kabut, sebab order semakin banyak jadi bertambah banyaklah ayam disembelih.

Sebenarnya ilham tu datang tetiba untuk membuka proses ayam, al maklum lah tiada pengusaha orang kita (melayu) yang membuat benda ni, dengan bermodalkan RM5K dapatlah membuka sebuah pasar ayam, itupun secara kecil kecilan, bermula dari 10 ekor sehari tetapi sekarang mencecah 100 hingga 200 ekor sehari, insyallah dengan kesedaran orang islam untuk membantu orang islam sendiri angka ini akan naik.
Pasar ni pun baru je 3 bulan itupun setelah mengharungi pahit dan nyaris tutup disebabkan peniaga bangsa lain lawan harga... saya hanya bertawakal pada Allah sahaja selain tu mulut kena manis dan selalu buat bising ( panggil orang beli ).


Meskipun dalam keadaan kelam kabut, namun cara cara sembelihan kena lah buat dengan teliti, yang bagusnyer kedai saya semua pekerja ada sijil penyembelihan. Mereka hadir ke kursus yang dianjurkan oleh Jabatan Agama Islam Segamat dan Jabatan Haiwan ( VETERINA ).

Sesiapa nak keje boleh lah hubungi saya, kerana gaji mengikut target jualan.. sekiranyer lebih dari seratus ada tambahan pada gaji pokok.. waktu keje dari jam 4pagi hingga 11 pagi.

Jadi bagi mereka di luar sana mengambil berat tentang pengurusan proses ayam ini, dan makan ayam tanpa was was, boleh menghubungi saya : 019 700 2278 faizal, beralamat A47,  Pasar Awam Buluh Kasap Segamat Johor... bagi mereka yang duduk di kawasan sekitar boleh order melalui sms dan boleh dihantar ke rumah.

Sekarang ni dok fikir, apa lagi orang kita tak buat lagi... insyallah akan diikhtiarkan mudah mudahan orang kita dapat menguasai ekonomi semula... InsyaAllah


1 ulasan:

  1. syabas dan tahniah saya ucapkan....semoga tuhan memberkati setiap apa yang anda usahakan....aminnnn

    BalasPadam