Rakan Taulan...

Rahmat Allah.

Dari Jabir r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda : “Bukan amal seseorang yang memasukkannya ke syurga atau melepaskannya dari neraka, termasuk juga aku, tetapi ialah semata-mata rahmat Allah S.W.T belaka”. (Muslim)

Jumaat, 11 Mac 2011

"pakcik dah lumpuh 1 1/2 tahun...."

"Ustaz... kau bukan tak kenal pak cik... kawan baik ayah kau... pak cik ni memang nakal suka berfoya foya di sana sini... ada duit asyik ke Indonesia, pernah juga ke England, tiada kesudahan.. sekarang ni duduk je lah di atas katil buruk... isteri dah takde semuanya lari dari pak cik.., tapi dah lama sakit pak cik ni... pergi hospital tak dapat scan apa apa, doktor kata semuanya ok, pergi berubat alternatif pun tak jadi apa... duit habis dah.. ayah kau kata kau boleh ubatkan orang.. cubalah rawat pak cik ni..."... luahan dari pak cik L seperti dah putus harapan untuk hidup...

Memang pak cik L ni kawan baik ayah, namun syukur alhamdulillah ayah tak ikut jejak langkahnyer.. manusia ni jika diuji dengan sedikit kekayaan akhirnya menjadi lupa. Pak cik L memang saudagar pasir sungai.. siapa tak kenal dia... jika nak pasir leh jumpa dia... habis dia korek sungai sana sini, pernah juga dia cerita bagaimana dia nak dapatkan projek tu... namun biarlah saya rahsiakan.. sebab banyak yang lara dari yang lurus.

RAWATAN HARI PERTAMA


jam 9.30mlm saya berada dirumahnya, ternyata terlantar di katil buruk.. besinyer pun berkarat, duduk sebatang kara... dulu segak sekarang seperti orang tak makan kurus kering... alahai kesian juga melihat keadaannya..

rawatan air... pada awalnya saya meruqyah air dan campurkan sedikit garam bukit... kemudian beri dia minum, tiada reaksi apa apa pun hanya bagi minum... rasanya dia kurang minum.. saya bangunkan dia dan duduk di atas kerusi roda dia... melihat keadaan kakinya. Nampak macam tak de cacat cela tapi hairan kakinya seperti tiada tulang, seakan sehelai kain terkena angin, beralun alun...


 mengesan bisa di kaki... teknik mengesan menggunakan ayat pengerak dan bismillah 5... dari peha sampai ler ker tapak kaki... semasa menekan menggunakan ibu jari tangan kanan di tengah tapak kakinya ada berlaku satu kejutan... bisa kakinya naik sehingga ke paras bahu saya (lupa pesan tok guru tak ikut).. tiba tiba tangan saya terasa sakit seperti jarum peniti mencucuk pada semua liang roma... panik jugak masa tu... pada masa tu terus ambil serban dan kebas menggunakan kalimah BISMILLAHI MASYALLAH....alhamdulillah kebah sakit tu...

RUQYAH..... saya  teruskan teknik meruqyah pak cik L... tiada apa tindak balas, namun kesembuhan itu ana serah bulat bulat pada Allah... siap ruqyah air sekali untuk minuman rawatan. dan berpesan kepada pak cik L supaya sediakan daun bidara untuk rawatan seterusnya..

Rawatan mandian... selang beberapa hari pak cik L menelefon saya, dia kata daun tu dah ada, saya teruskan merukyah pada air mandian dan dicampurkan dengan daun bidara 7 helai. Saya berpesan esok semasa nak sembahyang subuh mandi dgn air ini... Keesokan paginyer selepas mandi dia dapat berjalan namun seperti orang tempang. Kesembuhan itu hanya pada Allah, saya bukan nak tunjuk pandai tapi sekadar berkongsi pengalaman ini... BIIZNILLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan